måndag 8 mars 2010

besök hos sköterskan

Tjingeling.
I morse när jag landade på jobbet fick jag för mig att gräva i väskan efter en pryl, hittar då en lapp som jag slängt i där för ett tag sen. Just de ja, besöket hos sköterskan... de e ju snart. Kolla datumet å såg att vilken tur att jag hittade den idag för jag ska ju dit imon...
Jag jobbade vidare å skulle kolla på klockan å såg då dagens datum.. shit den 8:e idag?? haha de va ba att pallra sig iväg te sjukan.

Förra gången jag var där låg mitt Hba1C på 6,5% och idag låg det på 6,2%. Liten förbättring och sköterskan va mer än positiv.
Vi diskuterar inte så mycket utan jag lever mitt liv såpass bra tycker dom. Sköter kosten å träningen som jag ska. Så de värden som är lite höga försöker vi ändra lantuset lite bara...man får ju testa liksom.

Dagens BS!!!
08:00 - 8,9
10:20 - 9,8
11:40 - 9,4
13:00 - 5,4
14:30 - 3,7
16:45 - 6,9
21:30 - 19,6
Insulin å mat: (lantus 15E på morgonen, 16E på kvällen)
Frukost - 2 dinkelmackor med mjukost, kaffe (4E)
10-fikat - vaniljyoughurt + lite frön/nötter, grönt te (4E)
12 innan träning - 1 äpple
Lunch - 1 mintchoklad bar, 1 ägg + 1 vita. (4E)
15 fikat - samma som frukost. (ingen spruta)
Middag - spaggetti köttfärssås.
Va helt väck efter denna dagen, har legat i sängen å somnade till. Vakna av att jag kände mig illamående. Kollade BS, skyyhöögt ju. Minns ej men glömde antagligen ta sprutan till middagen...tog korr 10E humalog å låg nu på 13.
Måste äta nåt lätt innan jag somnar oxå.

För övrigt ska jag ändra lite på lantuset, testa ta 14 på morgonen å 17 på kvällen, behåller ju antalet Enheter men ändrar så jag slipper höga/låga värden pga av träningen. Det sa sköterskan ialf.

Inga kommentarer: